U, de petitionaris
Boskap hollandsche rading

Stop boskap in het Gooi

2.065 ondertekeningen

GNR gaat een groot deel van het bos op de rand van Hilversum en Hollandsche Rading kappen in verband met de bio-diversiteit. Eerst 70 voetbalvelden met 80.000 bomen, maar door lokale actie is dat verminderd tot 56.000 bomen. En buurman Staatsbosbeheer heeft het volgende stuk bos in beheer genomen en stil heide gemaakt.

Wij

Nederlanders willen de enorme boskap stoppen, en ook totale kaalslag in in het Gooi voorkomen!

constateren dat:

Dat zonder enige inspraak of overleg met bewoners en lokale partijen en zonder enige afstemming tussen bijvoorbeeld GNR en Staatsbosbeheer, grote stukken bos rondom Hilversum worden verkwanseld voor financieel belang of door achterhaalde en op oude informatie groene projecten worden doorgedrukt, soms met behulp van de Provinciale Staten Noord-Holland.

Meer boskap zal zeker de leefbaarheid van mens en dier van deze gebieden, leefomgeving en de luchtzuivering daar negatief beïnvloeden.

en verzoeken

• Om per direct te stoppen met het kappen van bossen, zoals boven gesteld, rondom Hilversum en het Gooi
  • het starten van een ander plan voor financiering van GNR en Staatsbosbeheer anders dan commercieel kappen en
  • het omvormen van bos naar heide te verbieden.

Ondertekenen

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

Ontvanger:
Petitieloket:
Einddatum:
11-06-2020
Petitionaris:
Margreeth de Landgraaf
Organisatie:
Stop de Bomenkap in het Gooi!
Website:

Ondertekeningen

Geen hei ipv bos!! Waanzin!!! Reportage KRO

24-02-2020

3,3 hectare bij Laren gaan er aan voor de natuurbrug!!!!

LARENGrondige afkeer van bomenkap zonder dat compensatie spijkerhard is gegarandeerd. En diep wantrouwen jegens de provincie Noord-Holland die zich bij eerdere ’burgerparticipatie’ niet van zijn beste kant heeft laten zien.

+Lees meer...

Die twee dingen sprongen er woensdagavond uit tijdens de eerste informatieavond over de natuurbrug over de N525 tussen Laren en Hilversum. Zo’n honderd mensen waren naar de aula van Laar en Berg in Laren gekomen. Provinciale Staten vinden het een goed idee als ten behoeve van dieren (groot en klein) een natuurbrug de Zuiderheide en de Westerheide met elkaar gaat verbinden. De Staten hebben daarvoor ook al vier miljoen euro uitgetrokken. Verder is bepaald dat de natuurbrug mogelijk is tussen het Vitens-terrein aan de ene kant van de provinciale weg en de manege aan de andere kant. Nu gaat het erom tot een zo goed mogelijk ontwerp te komen. De provincie wil graag dat burgers meedenken en -praten. Daarom wordt een begeleidingsgroep van acht mensen gevormd die advies moet uitbrengen. Verder kunnen belangstellenden hun hart over het onderwerp luchten tijdens ’keukentafelgesprekken’. Die worden op 25 en 27 februari en 3 en 5 maart gehouden in het Brinkhuis in Laren. Provinciaal landschapsarchitect Michiel Veldkamp lokte gemurmureer uit toen hij begon over bomenkap. Het is de bedoeling aan de kant van de Zuiderheide aansluitend op de natuurbrug zo’n 125 bij 400 meter hei open te kappen. Kon hij kritische opmerkingen eerst nog omzeilen, de hamvraag kwam toch: hoeveel bomen worden volgens plan gekapt? Antwoord: zo’n 3,3 hectare. De zaal was er duidelijk ontstemd over. Aan het eind van de bijeenkomst wilde aanwonende Lammers wel eens weten waarom nu de burgerparticipatie wél goed zou gaan. Met de levensgevaarlijke oversteekplaats bij La Place, het fietstunneltje met de riskante haakse bocht en de herinrichting van de Hilversumseweg was het immers behoorlijk mis gegaan. Luid applaus was zijn deel. Willemijn Wesselink die de avond namens de provincie leidde kon slechts bezweren dat het nu echt beter moet en zal gaan. In april volgt de tweede informatieavond. Meer informatie en opgeven voor nieuwsbrief en deelname aan de begeleidingsgroep: www.noord-holland.nl/natuurverbindingn525

13-02-2020

Er is hoop, in Schoorl uitstel van kap dus deel deze petitie voor het Gooi!

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/261318/besluit-bomenkap-schoorlse-duinen-uitgesteld-we-hopen-dat-van-uitstel-afstel-komt Kappen met Kappen!.

04-02-2020